2.4.2014

Uni

Näin ensimmäisen unen, jossa minulla oli vauva. Poikavauva, jota ihan imetin. Hui! Minä! Vaihdoin ihan rintaakin välillä. Ennen imetyksen aloittamista hetken emmin, että niinköhän mahtaa minusta jotain maitoa tulla. Ajatus joka näin hereillä olessa tuntuu aika vieraalta.

Muutoin unen ydintarina oli se, että meillä oli lapsi, mutta se oli jossain laatikossa tai penkin alla ja me miehen kanssa huitelimme ties missä retkellä, soudimme jossain ihme hetteikössä. Vasta unen lopussa muistin vauvan ja kauhistuin, että se on ollut monta tuntia yksin ja minäkin ole nukkunut öisin 8 tunnin unia putkeen enkä ole ollenkaan herännyt syöttämään. Eli olimme jättäneet lapsen yksin ja ruuatta. Joka tapauksessa näin itseni äitinä (vaikkakin heitteille jättäjä sellaisena) ja sitä ei ole koskaan ennen tapahtunut.

Mekosta ajatus varmaan sikisi. Ja ehkä eilisellä lapsettomuusblogien lukumaratonillakin oli osansa. Mitään järjellistä syytähän minulle ei ole kuvitella raskautta.

1 kommentti:

  1. Itse näin ensimmäisen ja varmaan viimeisen vauva-unen silloin, kun olin muutaman kuukauden ollut ilman pillereitä. Vauva oli poika ja selvästi unessa olin hänen äitinsä. Minulle tuli herättyäni ihan ikävä, niin todellinen se uni oli. Sen jälkeen ei ole paljon vauvoja unissa näkynyt.

    VastaaPoista