9.2.2015

Faithless - Insomnia

Ajatukset heittävät laidasta toiseen.

Näin sanoin miehelle perjantaina: 

"Mä oon niin innoissani tästä hoidosta. Mä uskon, luotan ja toivon. Näen valoa tunnelin päässä. Älä yritäkään tiputtaa mua maan pinnalle! Haluan olla onnellinen edes siitä pienen pienestä mahdollisuudesta…Haluan uskoa, että positiivinen asenne ja rauhallisuus merkitsevät jotain, vaikka paljon pelkäänkin."
 
Ja näin viime yönä:

"Tämä ei tuu onnistumaan. Miten kestän sen tiedon, että kaikki jakautuu kelvottomasti. Miksi pitää valvoa juuri silloin, kun ei missään nimessä pitäisi...Mä en nuku koko yönä...Tämä on painajaista."

Unettomuus on täällä taas. Hetken jo olikin mukavan seesteistä. Pelkään, että se vaikuttaa hoitoon. Että munasoluista tulee surkeita ja niitä tulee vähän tai ne eivät kehity valmiiksi. Nukuin n. 2 h, vaikka illalla olin raato.

Klinikalta saaduissa papereissa luki, että alkoholin käyttöä ja valvomista tulee välttää hoidon aikana. Miten voi välttää valvomista, jos ei saa unta vaikka kuinka yrittää? Lisäksi niissä luki, että muiden lääkkeiden käytöstä pitäisi keskustella lääkärin kanssa. Viime yönä siitä huolimatta rapistelin pilleripurkilla, koska stressitila paheni paniikkilukemiin. Purkilla käynnistä ei ollut apua. Yöllä mietin, voinko olla menemättä töihin, jos en ole "työkunnossa"? No, menin. Pakko. Tietenkin.

Miten tässä voisi säilyttää hyvän, luottavaisen fiiliksen? Ehken olekaan oppinut suuntaamaan ajatuksia muualle. Viime yönä en ainakaan osannut. Mitä enemmän yritin ajatella junanvaunuja, veturia, päivänvarjoa tms. kahta kovemmin mietin, mitä tämä valvominen aiheuttaa munasolujen kehitykselle.

Jotenkin tänään tuo kappeleen nimi ja esittäjä sopivat niin hyvin yhteen.

2 kommenttia:

  1. Voi kurjuus. Itse olen niin väsynyt jatkuvasti, että voisin nukkua koko ajan. Eikö uupumuksen ja unettomuuden vuoksi olisi mahdollista hakea sairauslomaa työterveydestä?

    Minulla on homeopaattinen valmiste, joka auttaa nukahtamiseen. Se ei ole lääke, joten luulisin että sitä voi käyttää. En tiedä toimiiko se oikeasti, vai perustuuko vaikutus lume-efektiin, mutta ainakin joskus jos herään yöllä miettimään asioita, enkä meinaa saada unta, niin pillerin otettuani nukahdan hyvin nopeasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että jos olisin kotona tai jossain muualla sairaslomaa viettämässä, niin tilanne olisi pahempi. Töissä täytyy keskittyä ihan muihin asioihin ja se pitää jonkilaista järkevää rytmiä päivässä muutenkin. Nyt olen saanut taas kohtuullisesti tunteja yöhön.

      Sillähän ei varsinaisesti ole merkitystä miten toimii, jos vain toimii :) Se on tärkeintä. Mies keittelee meille joskus sitruunamelissasta teetä. Hänellä sekin tuntuu toimivan. Psyykkeen merkitys on hirmuinen.

      Poista